Øker produktiviteten

Øker produktiviteten med min. 63.000,- pr. ansatt/år

xx
Forskning tilsier at åpent kontorlandskap kan gi 30 prosent tap i effektivitet pr. ansatt. pr. år. Gjennomsnittlig brutto lønn pluss sosiale kostander utgjør kroner 630 000,- pr. ansatt pr. år. 30 prosent av dette utgjør 189 000,- pr. ansatt pr. år i tapt effektivitet. Årsakene til tapt effektivitet er mange. De mest vesentlige årsakene til tapt effektivitet er:

• Avbrudd i arbeidsoppgaver
• Redusert konsentrasjon
• Forstyrrende støy og synsinntrykk
• Økt stressnivå
• Redusert energinivå
• Redusert trivsel og jobbtilfredshet

Dette effektivitetstapet kan i stor grad reduseres ved å benytte HILO i kontorlandskapet. HILO vil ikke erstatte cellekontoret og dets fordeler fullt ut, men med rett møblering og rådføring vil HILO som et forsiktig anslag kunne begrense effektivitetstapet med 1/3 (10%) som tilsvarer økt produktivitet med min. kr. 63.000,- pr. ansatt pr. år. Innkjøpskostnaden som HILO utgjør vil med dette være dekket inn igjen på under 6 måneder. Bedriften vil dermed kunne kombinere fordelene med åpent kontorlandskap og fordelen av økt effektivitet ved bruk av HILO. Les mer om forskning her

Tilbake til hovedsiden til HILO

Handlekurv

Ta kontakt med oss!

tech_support

Ta kontakt med oss på:
T: 4000 6770
E: support@norlink.no

Sporing av varer

postnord_logo

Trykk på PostNord, finn frem ordre.nr. og trykk på søk.

Personvernregler